Університет Люксембургу

2016-2017 Ірина Олегівна Суходуб, ІЕЕ, доцент

2016-2017 Сергій Миколайович Шукаєв, ММІ, професор

2016-2017 Оксана Шмендель, працівник відділу академічної мобільності студентів

2016-2017 Михайло Кольцов, ІЕЕ, магістр, University of Luxembourg International Summer School (ULISS)


2016-2017 Ірина Олегівна Суходуб, ІЕЕ, доцент

В рамках программы Erasmus+ у преподавателей и административного персонала КПИ им. Игоря Сикорского есть возможность пройти стажировку в университетах Европы. Информацию по открытым конкурсам постоянно обновляют на сайте отдела академической мобильности. При подаче на конкурс желательно иметь письмо от принимающей стороны, это дает дополнительные баллы. Что же делать, если таких контактов нет?

Я попробовала написать письма профессорам с похожими научными интересами или представителям кафедр, выпускающих студентов с похожими специальностями. Понятно, что вы не получите в 100 процентах случаев положительный результат. В моем случае я получила письмо-приглашение от профессора из Университета
Люксембурга. Перед поездкой мы составили план стажировки, запланировали встречи с другими профессорами для обсуждения вопросов возможных сфер и направлений сотрудничества.

Во время стажировки я смогла посетить лекции по тепломассообмену и энергоэффективности зданий, которые мне очень понравились своей практической направленностью. Также смогла пообщаться с магистрами и аспирантами о особенностях обучения в Университете Люксембурга. Впечатления о мобильности самые положительные. Надеюсь, что студенты энергетических специальностей смогут также поучавствовать в проектах академической мобильности с университетом.

P70319-161450   P70322-141204

Вгору


2016-2017 Сергій Миколайович Шукаєв, ММІ, професор

Період стажування: 21 – 27 травня 2017 року

Відрядження здійснювалося в рамках європейської програми мобільності “Erasmus + KA107” згідно з угодою між КПІ ім. Ігоря Сікорського і Люксембурзьким університетом.

Мета відрядження полягала у налагодженні контактів і ознайомленні з діяльністю механіко-машинобудівного підрозділу Університету міста Люксембург та діяльністю Офісу міжнародних зв’язків цього ж університету.

Про країну Люксембург

Люксембург в перекладі з німецької означає маленьке місто. Велике Герцогство Люксембург, така офіційна назва країни, дійсно займає незначну територію. Загальна площа країни становить 2586 квадратних кілометра, що у 232 рази менше за територію України. Правду кажучи, не завжди вона була такою малою, в результаті історичних катаклізмів частина території відійшла до Франції (1659 р.), Пруссії (1815 р.) та Бельгії (1839 р.). У 1839 році Люксембург розділився: західні регіони відійшли до Бельгії, а решта території залишилася під владою Нідерландів. Тоді ж Герцогству було надано право самоврядування. Від цього року люксембуржці і рахують незалежність своєї держави. У 1867 року Люксембург набув статусу «вічно нейтральної держави», згідно з рішенням Лондонської конференції, в якій брали участь Росія, Велика Британія, Франція та Пруссія. Та це не допомогло. І в першу світову війну і другу Люксембург був окупований Німеччиною. Тому у 1949 році Люксембург покінчив із своїм нейтральним статусом і вступив до НАТО.

В країні проживає 576000 мешканців (з них 46,7% іноземців), це як два райони міста Києва (Голосіївський і Святошинський). І тим не менше сучасний Люксембург є однією із найзаможніших країн Заходу з високорозвиненою економікою. За даними Міжнародного валютного фонду Люксембург у 2016 році посідав перше місце у світі за номінальним внутрішнім валовим продуктом на душу населення, який склав 103199 доларів США. Для прикладу, за цими ж даними Україна займає 131 місце з 2194 доларів США на одного мешканця.

Своїм досягненням Люксембург завдячує розумній стратегії розвитку держави. Будучи у 80-х роках минулого сторіччя переважно сільськогосподарською країною з розвинутими секторами гірничодобувної промисловості та чорної металургії, Люксембург зміг стати провідним фінансовим центром світу. При цьому традиційні напрями промисловості були збережені. Наприклад, за виробництвом сталі на душу населення країна посідає перше місце у світі. Останню домну загасили 1997 p., і нині сталь виплавляють в електропечах.

Люксембург має аж три офіційні мови: люксембурзьку, німецьку і французьку. Крім того, пересічний люксембуржець вільно володіє англійською, в чому мав можливість переконатися особисто. Таке унікальне багатомовне середовище, географічне розташування роблять Люксембург серцем Європи.

Про місто Люксембург

Люксембург маючи понад тисячолітню історію (місто засновано у 963 році) виглядає дуже сучасно. Під час мого перебування в Люксембурзі мене дратувало декілька речей, по-перше, це велосипедисти, які весь час вискакують із-за спини і дуже нервуються через те, що ти йдеш по їх доріжці; по-друге, це те, що весь Люксембург є суцільним будівельним майданчиком, в якій бік не підеш всюди крани, трактори та інша будівельна техніка.

1

м. Люксембург, Філармонія і будівництво залізничної колії,

яка буде з’єднувати аеропорт з центром міста

При цьому хочу відзначити, що я не розумію, як у них так виходить, але на черевиках пилюки не було. Хоч туристам цей будівельний шабаш зовсім не до вподоби, але місцеві жителі таки люблять своє місто і весь час щось покращують, наприклад, будують залізницю від аеропорту до центра міста. Тими темпами, якими вони її будують, то до осені мають завершити. Після цього треба їх запросити до Києва, хай і нам збудують.

2

м. Люксембург, площа des Martyrs

Треба відзначити, що разом із Страсбургом і Брюсселем місто Люксембург є однією із столиць Європейського Союзу, в ньому розташовується Парламент Європи. Місто намагається відповідати цьому високому статусу, звідси і такі масштабні будівельні проекти.

3

м. Люксембург, район Grund

Про університет міста Люксембург

Університет Люксембургу (ЛУ) є наймолодшим університетом Європи, його було засновано у 2003 році. Але за 14-ть років свого існування університет зміг багато чого досягти. Цифри, які наводяться в офіційних виданнях, свідчать про його дивовижно стрімкий розвиток. Кількість студентів у 2017 році досягла 6300 осіб, з них 600 – аспіранти. 56% студентів це іноземці, загалом, із 120 країн світу. В університеті працюють 1500 співробітників, які приїхали з 80-ти країн світу. Згідно із світовим університетським рейтингом Times Higher Education (THE) за 2016/2017 роки ЛУ є найбільш інтернаціональним навчальним закладом в Європі. Крім того, кожний студент ЛУ протягом свого навчання має обов’язково один семестр навчатись за кордоном, тому університет постійно розширяє міжнародні зв’язки. На сьогоднішній день ЛУ заключив біля 500 угод про мобільність в рамках програми “Erasmus + KA107”.

4

Люксембурзький університет, новий кампус Belval

Університет демонструє високі показники і за іншими напрямами. Так, ЛУ посідає 178 місце в рейтингу THE серед 200 найкращих університетів світу. Приймає участь у 31 проекті за програмою «Горизонт – 2020», має 5 грантів Європейської дослідницької ради ЄС, заробив 41,4 млн євро. Останні дані свідчать про те, що ЛУ став центром наукових досліджень та інновацій у Люксембурзі.

Студенти вчаться на 12 бакалаврських і 42-х магістерських програмах, які пропонуються 3-ма факультетами: науки, технології та комунікації; законодавства, економіки та фінансів; мови і літератури, гуманітарних наук, мистецтва та освіти. Навчання на бакалаврських програмах може здійснюватися французькою, німецькою або англійською, в магістратурі вчаться переважно англійською.

Університет початково розмістився на трьох площадках, але до 2018 року буде завершено будівництво нового кампусу, на який уряд Люксембургу виділив 980 млн. євро. Сучасні лабораторії, сучасне обладнання, сучасні технології навчання така візитівка ЛУ сьогодні.

Про факультет природничих наук, технологій та зв’язку

Факультет природничих наук, технологій та зв’язку (FSTC) готує фахівців з математики, фізики, техніки, інформатики та природничих наук. Понад 1300 студентів навчаються на 4-х бакалаврських, 10 магістерських програмах і в аспірантурі. На факультеті працює команда з 80-ти іноземних професорів і доцентів. Найважливішим елементом навчального процесу є залучення студентів ще на молодших курсах до участі у дослідницьких проектах. Що відповідає загальній моделі розвитку університету як дослідницького університету ХХІ сторіччя.

FSTC пропонує програми для аспірантів за такими напрямами:

  • в області систем і молекулярної біомедицини,
  • з інформатики та обчислювальної техніки,
  • в обчислювальних науках,
  • з математики та її застосування,
  • з фізики і матеріалознавства,
  • в галузі цивільного будівництва,
  • з машинобудування / електроінжинірінгу та зв’язку,
  • з геодезії та геофізики.

Про відділення машинобудування факультету природничих наук, технологій та зв’язку

У відділені машинобудування бакалаврів готують за двома програмами: бакалавр в галузі науки і техніки та бакалавр з інженерії. Перша програма має академічну, а друга професійну спрямованість. Навчання здійснюється німецькою або французькою мовами. Для магістрів пропонують вже 4-и програми: магістр наук в галузі цивільного будівництва – мегаструктури зі сталим використанням ресурсів; магістр наук в галузі машинобудування – стале виробництво; професійний магістр в галузі технічних наук – енергоефективність та економіка; професійний магістр в галузі сталого розвитку. Навчання здійснюється переважно англійською.

Згідно з програмою мого перебування у Люксембурзькому університеті я мав зустрітися з професором кафедри технології виробництва і верстатів Пітером Плеппером. Вважаю, що мені поталанило познайомитися з кваліфікованою, енергійною і люб’язною людиною. Професор Плеппер викладає бакалаврам навчальні курси з технології виробництва та верстатобудування, а магістрам – виробничі технології, робототехніку та операційну досконалість/бережливе складання виробів.

5

Професор Плеппер на своєму робочому місці

Під час перебування у відділенні машинобудування мене ознайомили з лабораторною базою. Університетські лабораторії оснащені новітньою технікою.

6

Професор Плеппер демонструє обладнання для лазерного зварювання

Зокрема, професор Плеппер продемонстрував три сучасні лазерні установки та кілька роботів, які використовуються як в навчальному процесі, так і для проведення наукових досліджень. Хочу підкреслити що, не існує обладнання, яке б використовувалося тільки для навчальних цілей, або навпаки. Студентів вчать на сучасному обладнанні, яке вони використовують у реальних проектах, які виконуються для нагальних потреб промисловості.

7

Професор Плеппер пояснює зміст лабораторної роботи, яку виконують студенти

в межах курсу Операційної досконалості/бережливого складання виробів

Як вже згадувалося раніше, в Люксембурзькому університеті приділяють велику увагу участі студентів у дослідницьких проектах. Пітер Плеппер люб’язно запросив мене на зустріч зі студентами, які працюють з ним і складають, так звану команду розробників лазерних технологій.

За великим круглим столом зібралось 12 магістрів, аспірантів, наукових співробітників, які по черзі звітували про свої успіхи і проблеми. Переважна більшість учасників − іноземці. Кожний з них починав свій звіт з того, на якому підприємстві він був, з ким познайомився, які є перспективи для співробітництва. Розповідь підкріплювалася відповідними візитними картками. Вже після цього учасники зустрічі розповідали про публікації, підготовку відповідних кваліфікаційних робіт, участь у конференціях. Тобто, всі члени цієї команди сфокусовані на пошуках замовників і розв’язанні актуальних проблем виробництва. Свою місію вони вбачають у підтримці національної промисловості Люксембургу для покращення конкурентоспроможності виробництва. Моя презентація з інформацією про КПІ ім. Ігоря Сікорського, механіко-машинобудівний інститут, можливу тематику спільних наукових досліджень, шляхи співпраці була сприйнята із зацікавленістю. Запитували про КПІ, умови навчання, також, їх цікавили події, які зараз відбуваються в Україні.

Про міжнародний офіс університету м. Люксембург

Серцем і головною рушійною силою міжнародних зав’язків Люксембурзького університету є його міжнародний офіс. Контактною особою від ЛУ, яка відповідала за моє перебування в Люксембурзі була співробітниця міжнародного офісу пані Стефані Нотарнікола. Я щиро вдячний їй і керівникові офісу пані Стефані Шотт за чудово сплановану програму перебування.

8

Люксембурзький університет, зустріч із менеджером міжнародного офісу

пані Стефані Нотарніколою

Наведу приклад. Один з днів мого перебування у Люксембурзі припадав на національне свято Вознесіння. В цей день університет не працював, але мені було запропоновано в цей день взяти участь у міжнародній конференції «4-й Трансатлантичний діалог», присвячений культурному різноманіттю. Я погодився і отримав можливість поспілкуватися з колегами з різних європейських і американських університетів, відвідати семінари. Зокрема, я познайомився з професором ЛУ пані Крістель Балтес-Лор, яка провела семінар за темою «Що ми говоримо, коли ми говоримо про гендер? Гендер як континуум». Так як в КПІ діє Український центр гендерної освіти, то цей контакт може стати корисним для співробітництва між університетами за цим напрямом.

В рамках цієї конференції вдалось заслухати цікаву презентацію пані Стефані Шотт «Модель європейського дослідницького університету ХХІ сторіччя», яка була присвячена Люксембурзькому університету. Університету, який за 14 років існування з нуля зробив дивовижний прорив до рівня передових університетів світу. Хотів би відзначити доброзичливість співробітників ЛУ і їх націленість на розвиток співробітництва з партнерами, серед яких є і КПІ ім. Ігоря Сікорського.

Вгору


2016-2017 Оксана Шмендель, працівник відділу академічної мобільності студентів

Завдяки існуванню такої програми ЄС академічної мобільності Еразмус+ у мене з’явилася можливість поїхати на стажування (for training) в Університет Люксембургу. Тривалість стажування була 5 днів, які я провела в International Relations Office в Belval Campus. Кожен день у мене було по декілька зустрічей з працівниками міжнародного офісу, які працюють зі студентами, що виїжджають на навчання за кордон та з іноземними студентами, які приїжджають з різних країн ЄС та за межами ЄС на навчання в Університет Люксембургу.

IMG_7851

У мене була можливість познайомитися з чудовими людьми Sandra KOLIMBATOVIC та Marie-Anne HEYER, які працюють з outgoing and incoming students. Завдяки їм я дізналась методи роботи відділу зі студентами, що виїжджають за кордон та приїжджають в університет – як проводяться конкурси по відбору студентів, як готуються документи, з яким програмним забезпеченням працюють координатори для швидкої та впорядкованої роботи офісу. До речі, університетом була розроблена програма саме для роботи міжнародного офісу, за допомогою якої реєструються всі студенти, які виїжджають та приїжджають. Дана програма значно допомагає в роботі міжнародного офісу, так як в університеті навчається більше 6000 студентів і 56% з них – іноземні студенти. В програму вносяться необхідні дані студентів, відмічається кожен етап оформлення та подачі документів, результати навчання до моменту від’їзду/повернення студента.

IMG_7650

Навчальна аудиторія (А ви знали, що у багатьох європейських університетах немає “класної дошки”, а всі пишуть на стінах за спеціальним покриттям?)

IMG_7653

Творчість студентів в коридорах університету (карикатури на викладачів)

IMG_7655

Лекційна (потокова) аудиторія

IMG_1998

Монітор біля кожної аудиторії – можна подивитися, яка лекція та хто викладає

IMG_7666

Територія Belval Campus

Міжнародний офіс для іноземних студентів на початку кожного семестру влаштовує зустрічі-знайомства з університетом та знайомства студентів між собою, які допомагають студентам швидше адаптуватися в новій країні та ВНЗ.

Хоча Університет Люксембургу досить молодий, заснований в 2003 році, але він досить швидко розвивається і на сьогоднішній день займає 178 місце в рейтингу Times Higher Education (THE) серед 200 найкращих університетів світу.

В Університеті Люксембургу є також Language Centre, в якому іноземні студенти можуть вивчати нову іноземну мову або ж покращити свої знання мови. Так як у Великому Герцогстві Люксембург три офіційні мови – люксембурзька, французька та німецька – вибір вивчення мов у Language Centre досить великий. Але що більш за все мене вразило, окрім трьох офіційних мов майже всі мешканці Люксембургу вільно володіють англійською мовою.

Детальна інформація про Language Centre за посиланням: https://wwwen.uni.lu/university_of_luxembourg_language_centre_ullc

Окрім самої території кампусу, мені також провели невелику екскурсію по студентських гуртожитках. Я дійсно впевнилась в комфортних умовах проживання наших студентів. Є гуртожиток зі спільною кухнею та гостьовою кімнатою і одномісними кімнатами, а є гуртожиток з одномісними кімнатами та кімнатами «сімейного» типу. Гуртожитків всього два на території Belval Campus, в них проживають іноземні студенти.

UNI_20170213_UNIVAL2_ext

UNI_20170210_UNIVAL2_Chambres

UNI_20170210_UNIVAL2_Chambres

cuisine_1

duplex_1

Студенти-люксембуржці кожного дня їздять на навчання з дому (площа країни дозволяє – з півночі на південь автомобілем близько 2-2,5 години). В країні досить зручна транспортна система, тому проблем з дорогою не виникає. Для всіх студентів Люксембургу проїзд по студентському квитку безкоштовний.

На останок я б хотіла подякувати Stephanie NOTARNICOLA за дружелюбну зустріч, презентацію університету, цікаву екскурсію територією кампусу та насичену і корисну для моєї подальшої роботи програму стажування.

18558990_1783893161922493_4334304009089350948_o

Вгору


2016-2017 Михайло Кольцов, ІЕЕ, магістр, University of Luxembourg International Summer School (ULISS)

Люксембург. Тисячу років тому ця держава почалася з одного перехрестя торгових шляхів і замка поруч із ним – і якщо замок минулих століть не пережив, то торгові і економічні зв’язки Люксембургу наразі зробили його однією з найбільш успішних держав світу. Всі найбільші банки світу мають тут свої представництва, через нього після Другої Світової США наповнювали Європу доларами за Планом Маршалла, до нього ж зараз, після Брексіту, переводять свої офіси фінансисти лондонського Сіті…

1

І при цьому традиційно люксембуржці відправляли своїх дітей на навчання в сусідні (французькі, німецькі, бельгійські, британські і т.д.) ВНЗ, так що перший університет в Люксембурзі був відкритий лише в 2003 році – і відразу почав стрімко лізти вгору в глобальних рейтингах. Скажімо, в минулому році він був 193-м в World University Rankings і 11-м в Young University Rankings – що дуже круто.

2

Університет Люксембургу розглядає себе не стільки як національний люксембурзький виш, скільки як виш європейський, якщо не глобальний. Через це він робить ставку на іноземних студентів (зараз їх в ньому 55%), в тому числі з-за меж Євросоюзу. А для того, щоб більш познайомити якомога більшу кількість студентів зі своїм вишем – була заснована Літня школа, або ULISS (University of Luxembourg International Summer School).

Літня школа – це:

– Три тижні проживання в хостелі в центрі Люксембургу;

– Лекції з лінгвістики, економіки, політики та історії Люксембургу та Євросоюзу;

– Тур Бельгією (Брюгге і Брюссель), поїздки до Вьяндену, Ештернаху, Шенгену (Люксембург) та Тріру (Німеччина);

3

4

– Достатня кількість вільного часу в центрі Європи, який всі використовували по-різному, але із задоволенням)

– Спілкування з молоддю з усього світу – в нашій групі були студенти з України, Росії, Китаю, Японії, США, Канади та Індії;

– Досвід трьох тижнів життя в одному з найбільш благополучних, облаштованих та красивих міст на нашій планеті (ось докази від наших китаянок –

https://www.dropbox.com/s/97o4ke8zroduywi/ULISS%20Part%201.mov?dl=0

та

https://www.dropbox.com/s/kbtbsdiga3kz6q3/ULISS%20Part%202.mov?dl=0).

Сукупна вартість – 490 євро для студентів партнерських вузів, в тому числі КПІ. Ця сума ажніяк не покриває витрат приймаючої сторони та є досить символічною – як показали наші студентські розрахунки за чашкою кави.

За ці три тижні дуже сильно змінився. Я бачив, як живуть люди в самому серці Європи – як працюють, вчаться, сперечаються і радіють європейці. Сподіваюся, що зрозумів, що у нас з ними спільне і в чому ми різні. Я примірив, хоча б ненадовго, їх паттерни мислення. Я сперечався про історію Бенілюксу з Пітом, куратором нашої групи – і тільки після повернення дізнався, що він є автором серйозних книг на цю тему) Я обговорював історію Балкан з китайцем і радянські масові забудови – з японцем. Тепер я розумію більше та бачу далі, ніж перед від’їздом.

Спасибі департаменту академічної мобільності КПІ за таку можливість. Спасибі Університету Люксембургу і його департаменту міжнародних відносин за ідею влаштування літньої школи і турботу, з якою вона була організована.

Спасибі Люксембургу за те, що він взагалі є)

Якщо маєте питання чи сумніви щодо літньої школи в Люксембургзі – пишіть мені в Telegram, (@Mkoltsov), відповім)

5
Вгору


Luxembourg. This land took its beginning from one crossroad and one castle nearby more than a thousand years ago.  The castle was destroyed long ago, but economic and financial crossroads  survived, spread  and, finally, created the modern prosperity of Luxembourg. All major banks have their offices here, in times of Marshall Plan here was the main hub of American money in Europe, nowadays (after Brexit) bankers of London City are moving their offices here…

1

At the same time, Luxembourgians had been sending their children to neighbour`s universities traditionally – to France, Germany, Belgium, etc. As the result – the first university was founded here only in 2003, but its rates rose significantly, till #193 in the World University Rankings and #11 in the Young University Rankings, which is really noteworthy.

2

The University of Luxembourg is more a global university than a national one. Therefore, it stakes on foreign students (55% at the moment), including people from outside the borders of the European Union. To introduce the university to as many students as possible the Summer School (ULISS, University of Luxembourg International Summer School) was founded.

So, Summer School means:

  • Accommodation in a hostel in the historical centre of Luxembourg for three weeks;
  • Lectures on linguistics, economy, politics and history of Luxembourg and EU;
  • Tour of Belgium (Brugge, Brussels), trips to Vianden, Echternach, Schengen (Luxembourg) and Trier (Germany);
  • A lot of enjoyable free time in beautiful surroundings;
  • Communication with youth from all over the world – our group included students from China, Japan, USA, Canada, India, Russia and Ukraine;
  • A three-week experience of living in one of the most flourishing cities in the Europe (our Chinese ladies have created some proofs, https://www.dropbox.com/s/97o4ke8zroduywi/ULISS%20Part%201.mov?dl=0 and https://www.dropbox.com/s/kbtbsdiga3kz6q3/ULISS%20Part%202.mov?dl=0).

3

4

The total cost is 490€ for students from partner universities (to which KPI belongs). That amount of money can hardly cover the expenses of the University of Luxembourg as a host party, as we have calculated during one of the breakfasts.

A lot of changes happened to me during that three weeks. I have seen how people live in the very  heart of Europe – how they work, study, argue, rejoice. I hope, I`ve understood the differences and commons between us. I have tried on myself their patterns of thinking, although not for a long time. I argued about the history of Europe with our curator Pit – and only after returning I have found that he is an author of a fundamental book on this subject:) I`ve discussed a history of the Balkans with a guy from China and Soviet mass building programmes with a guy from Japan. Now my horizons are expanded considerably.

Thanks to the Department of Academical Mobility for this opportunity. Thanks to the University of Luxembourg and its International Relations Office bringing the idea of summer school into life with both care and professionality.

Thanks to Luxembourg for the very fact of its existence)

If you have any questions or doubts about ULISS – you can find me in Telegram,@Mkoltsov. I`ll be happy to answer)

5

Вгору